Prime yourself!

God morgon! Idag är jag ledig ... då kan man undra varför jag vaknar 07.30!?!? Jag tänker iallafall slapp hela dagen idag tills jag kommer på nåt bättre att göra ... ;P
Så ... inge kladd idag! Ni kan få en bild av mig i min morgonrock i soffan om ni vill men då blir ni bara avundsjuka ...


Det jag vill berätta om denna morgon är priiiiiimers!!!





En primer måste man ha om man vill att sminket ska sitta på plats hela dagen/kvällen.
Jag har 3 favoriter på Make Up Store ...

*Skin serum- Ett silkeslent serum, fullt med hudliknande lipider som verkar sammandragande och mjukgörande för huden. Den är jättebra för dig som har lite större porer eller slapp hud, då den slätar ut porerna och är sammandragande.

*Prime and protect- E-vitamin, jasminextrakt, UVA och UVB filter!! En mjölkig kokosdoftande primer. Den ger ett dagligt solskydd och är jätteskön att sminka på (tycker jag). Ett litet minus från mig är förpackningen. Det är en sprayflaska men innehållet känns lite för tjockt för att bara kunna spraya på, man vill gärna ta den på handen för att smörja in. Det är lite lätt att den skvätter iväg eller vad man ska säga ... men jag älskar resultatet man får av den!

*Quick fix- bye bye fina linjer och porer! (för en dag iallafall) lilla mirakeltuben som direkt trollar bort små fina linjer och djupa porer för en dag. Fungerar utmärkt som primer när du vill ha slätare hy. Innehåller sandelträ, salvia och nejlika som är mjukgörande och antioxidant. Denna använder jag för att släta ut porerna jag har runt näsan. Men om några år kommer jag säkert kladda den i hela ansiktet när jag börjar se fina linjer!!! :-S


Dessa är mina favoriter, vilken passar dig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0