16/11

God morgon! Idag blir en lång dag igen! Jobba jobba ... sen iväg till culturum och jobba jobba jobba ... ikväll är det genrep för "Trollkarlen från Oz", vi får hoppas allt går smidigt! Premiär i morrn ... då är man väl värd lite skumpa va??? ;D
Idag blev min makeup verkligen bara kladd ... hahaha! Eyelinern sne och så peta jag mig i ögat med mascaraborsten ... just one of those days ... ;P Här e den iallafall



Dagens kladd!!












Jag har använt (Allt från MUS):


Grunden:

Cover all mix
wonder powder sinai

Ögonen:

M/S muffin
Blush baileys (utgått)
Mixing liquid
Eyedust extreme
Eyepencil vanilla
Treatment mascara
Max lashes black

Bryn:

Browcolor nr2
treatment mascara

Kinder:

Blush baileys (utgått)
Blush must have

Läppar:

Lipstick crust

Kommentarer
Postat av: Emma

Jättefint ändå :)

Använder du tribrow något?

Isåfall, vilken pensel tycker du är bäst till?

Kör nu på Brow color no 3 men det blir lite för vasst på mig som inte har några egna bryn tyvärr, och har tyckt skugga funkat bra innan.

Är syntetpenseln verkligen bäst till? Som det verkar på MUS hemsida...

2010-11-16 @ 16:54:53
Postat av: Mikaela

Hej!

Jag föredrar egentligen att använda tribrow istället för penna. Men just nu har jag ingen tribrow kvar då jag tappade den i golvet ... :(



När jag använder den föredrar jag att använda den snedställda penseln av äkta hår (110), jag tycker att den tar upp pigmenten mycke bättre. Syntetpenseln tycker jag är bra till consealer eller eyeliner. Har man inga egna ögonbryn kan man blanda både penna och tribrow om man vill. Har man glesa bryn kan man lägga skuggan först och sen penna där man ser skarvar, har man inga bryn alls kan man lägga skugga först och sen förstärka formen lite med penna så att brynen blir tydligare men ändå inte så vassa ... Lycka till! ;D



Kram Mikaela

2010-11-23 @ 19:15:07
URL: http://mickelickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0