Luktar parfym lika på alla??

Jag och min vän Maria hade en livlig diskussion om det är sant att parfymer luktar lika på alla. När jag var på kickoff för ett år sedan så stod självaste Pierre Robert och pratade parfym. Han påstår att Parfymer luktar lika på alla, så det har jag gått efter sen dess! Men sen finns det många som säger att parfymer doftar olika beroende på personen ... så vad ska man tro på? Maria hittade då en artikel i Illustreras vetenskap (envis som hon är så måste hon få reda på vad som stämmer) ;D

http://illvet.se/fraga-oss/varfor-doftar-parfym-olika-pa-olika-manniskor

Där står det att parfymer avdunstar olika snabbt på olika människor, så det gör ju att doften blir olika! Är man torr så avdunstar doften fortare t.ex.... så toppnoten försvinner fortare om man är torr o.s.v... hänger ni med?
Vad tror ni?? Jag tror nog mer på Illustrerad vetenskap, det låter mer troligt.

Vi tackar Maria för den informationen och som tack så lägger jag upp en bild på hennes favorit från Make Up Stores Fragrance library .... som hon bara inte kunde låta bli att köpa idag ;D hehehehheee ... puss på dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0