How to ...

God morgon! Jag har fått frågan hur man använder high tech lighter som primer, så jag tänkte jag skulle försöka göra ett inlägg och förklara ... :)


Så här brukar jag göra ...


1. Jag börjar med att lägga ett tunnt lager high tech lighter på hela ögonlocket, hela vägen upp till brynet.


2. Jag känner med fingret för att vara säker på att det är riktigt riktigt tunnt. Blir det för tjockt så blir det kladdigt och skuggan smetas ut.


3. Jag använder en ljus basskugga över hela locket, upp till brynet. Dutta med penseln för att få skuggan att fästa ordentligt.


4. Jag markerar globlinjen och fransraden med en mörk skugga.


5. Jag tar en mjuk blendingbrush och suddar kanterna...



6. Jag markerar under ögat med den mörka skuggan för att rama in ögat


7. Kajalpenna. Jag lägger den först på halva ögat och suddar sen med en snedställd borste...



8. Jag markerar tårkanalen, övre och nedre med den svarta kajalen, sen mascara. Så är ögonen färdiga!






Jag har använt (Allt från MUS):

Grunden:

Cover all mix
Wonder powder sahara

Ögonen:

High tech lighter platina
M/S muffin
Cybershadow crow
Eyepencil black
Max lashes black

Bryn:

Tribrow

Kinder:

Blush baileys (utgått)
M/S love and laughter (utgått)

Läppar:

Lipstick Bare


Ha nu en mysig hösttisdag! Ikväll börjar äntligen desperate housewives!! Jag längtar!

Kommentarer
Postat av: anna

jättefint!!

Tack för supertipsen, nu ska här testas :D

2010-10-05 @ 10:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0