Skrubbeliskrubb!

Aaaaaaah!! Jag känner mig så fräsch och leeeeen!! :D

Jag vakna innan tuppen idag! Ledig måndag och allt ... så jag låg och drog mig jättelänge i sängen. Så skönt när man inte måste gå upp!

När jag nu hade massa tid över så bestämde jag mig för att ta en långdusch och lägga mask! Ansiktet behöver lite TLC ibland, speciellt när man jobbar med det jag gör. ;D

Utgångsläget ....



Gooooood morning!!!



Tog en lååång dush och gjorde en kroppsskrubb, jag änvänder Make Up Stores salt polish "apple/green tea" från Home spa serien. Ett tokbra tips är att skrubba benen med en kroppsskrubb innan du rakar dom, då mjukar du upp stråna och du blir lenare än en babyrumpa!!

Sen kladdade jag på denna mask! "Hulken style". Det är en peel off mask, den stelnar alltså efter ca 15 minuter, så är det bara att dra bort den. Denna heter "spirulina", och är också från Make Up Stores Home spa serie. Det är en riktig boost för hyn och är djuprengörande och sammandragande. Den luktar gammal fis men är helt underbar för din hy!



Om du får sånna här kanter av masken som stelnat för mycke så är det bara att ta lite ansiktsvatten på en pad och torka bort resterna


Sååååååå fin blir man!!! :D hahahaha


Jag använde Facial scrub "mango papaya" från Gunry, "spirulina" från make up store.
Till håret använde jag Elvital inpackning
Och till kroppen salt scrub "apple/green te" från make up store, body velvet och body mist holiday luxury. Mumma för kroppen!!!

Saltskrubben .... den syntes inte så bra på den andra bilden ... jag gillar saltskrubber bättre än sockerskrubb. Jag vill ha lite mer riv i!!! Och man blir verkligen superlen och go!!



Och så här kan man se ut när man är klar!!

Idag är jag ledig så jag har lagt en naturlig make up:

Grunden:

Cover all mix
Wonder powder sahara

Ögonen:

High tech lighter Platina
Dual foundation helsinki
Blush baileys (utgått)
Gel eyeliner black
M/S pollution
eyepencil vanilla

Kinder:

Blush baileys (utgått)
Blush Must have

Läppar:

lipgloss clue (utgått)

Bryn:

Tribrow


Känner mig pigg å fräsch!! :D snart ska jag ner på stan i busvädret!


Kommentarer
Postat av: lisa

TACK söta du för att du gjorde "reklam" för bloggen på bloglovin, äntligen en bra skönhetsblogg kan jag säga efter att bara ha ögnat igenom första sidan. Nu har jag lite att läsa och gotta mig i denna tråkiga dag här hemma.

Ny bloglovin favorit, helt klart.

Lindas sminkblogg är SÅ tramsig, det här är mer min stil :)

2010-09-13 @ 13:10:18
Postat av: Mikaela

TACK fina du för kommentaren! Det värmer rakt in i hjärtat! Jag är ganska ny i bloggvärlden så det kan ju bara bli bättre! :D

Jag gillar iofs Lindas blogg också, men det är kul med variation! :D

fortsätt gärna kommentera och tipsa om vad du vill se mer av i bloggen!

2010-09-13 @ 13:20:02
URL: http://mickelickan.blogg.se/
Postat av: lisa

Ja den var kul innan men ibland blir det lite väl mycket olika märken som man typ bara kan köpa på nätet, och mycket av sminkningarna är så otroligt spacade, jättekul ibland men inte så att man får någon inspiration till vardagssnyggt smink, om man inte vill skugga upp till brynen varje dag och ha påsk-rouge :P

Dom här sminkningarna är så fina och enkla att gilla :)

2010-09-14 @ 09:37:34
Postat av: Mikaela

Tack snälla! :D Jättekul att du inspireras, det är liksom hela grejjen ... ;D

2010-09-14 @ 10:07:58
URL: http://mickelickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0