Mineralpuder!

Det är jättemånga som frågar mig om mineralpuder och hur man kan snvända dom ... så jag tänkte dela med mig av hur jag använder mitt mineralpuder! Dela gärna med er av era tips också, det tar jag tacksamt emot.

Mineralpudret jag använder kommer från make up store, min nyans heter Sahara. Jag får många som kommer in i butiken som köpt mineralpuder från oss och tycker att den blir så blank, och det kan den bli!
Mineralpudret innehåller b.la en mineral som är lite glansig. Därför kan man unvika att lägga pudret över T-zonen om man vet att man lätt blir blank där annars, lägg det istället över kinderna och ta ett matt puder till T-zonen. Mineralpuder fungerar så att det blir mer täckande ju mer man jobbar in prudukten i huden, så gå med cirkelrörelser i ansiktet tills du får den täckande ytan du vill ha! Överdosera inte pudret ... ;)
Jag brukar använda ett ljusare mineralpuder på kindbenen där jag vill ha lite highlight, och ett mörkare under kindbenet där jag vill ha min shading ... fungerar även toppen under ögonen som consealer eftersom pudret blir ljusreflekterande.

För en tunn snygg bas kan du börja med en sportfoundation i din nyans och avsluta med mineralpuder! Naturligt och snyggt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0