toutorial på nyårssotning ...

Gokväll! Här kommer min toutorial på dagens nyårssotning ... så ni har nåt att öva på tills i morgon ;D





Börja med att lägga en primer på hela ögonlocket, hela vägen upp till ögonbrynet!
Jag använder High tech lighter platina!



Lägg en mörk skugga i globlinjen och längs fransraden, i form av ett liggande V.
Här har jag M/S ashes. Ta sedan en mjuk blendingbrush och sudda ut kanterna ....


Då ser det ut ungefär såhär!



Sen tar jag ytterligare en mörk skugga. I det här fallet eyedust "extreme", som jag klappar in längst ut på ögat så att jag täcker, eller "mättar" primern.

 
Jag lägger en svart ögonskugga (M/S pollution) längst ut på ögat, i skarven mellan eyedusten och "ashes" ... och sen suddar jag ihop dom ....


Då ser det ut såhär! Hänger ni med? ....... bra! ;D
Sen har jag valt en blå eyedust som heter "paragon" ....


Den klappar jag in på mitten av ögat .... like so ....



Sista ögonskuggan jag använt är en ljus eyedust som heter "crystal".
Den lägger jag i ögonvrån och upp under ögonbrynen.


Under ögat lägger jag M/S ashes närmast fransraden, och crystal in mot ögonvrån.


Eyeliner .... den har jag lagt med mixing liquid och cake eyeliner. Jag kollar noga så att den torkat innan jag lägger lösfransarna. Sen kan man bättra på eyelinern om man får några skarvar när man lagt fransarna....


Lösglitter (glitter sputnik). Som jag duttat på med mixing liquid på fingret.

Sen kommer fransarna! Ett tunnt lager lim ....

Sätt sedan fransarna så nära fransraden som möjligt, jag brukar börja med att sätta fransen på mitten av ögat, och sedan trycka in fransarna på sidorna med hjälp av pincetten. (fransar lola)

Lite svart ögonpenna och mascara ....

Voila!!! Klar för nyårsfest!



Hoppas ni hängde med i alla steg!
Alla produkter jag använt är från Make Up Store.

Jag passar på att önska alla ett riktigt gott nytt år!

Kommentarer
Postat av: Mickis

Jisses va duktig du är :)

2011-01-09 @ 17:29:09
URL: http://mickislammi.blogg.se/
Postat av: Emilie

Riktigt läckert! Du är grym!

2011-01-09 @ 20:35:01
URL: http://emiliespsychward.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Tack snälla ni! :) <3

2011-01-09 @ 21:10:20
URL: http://mickelickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0