Husvagnen!

Jag trodde aldrig att jag skulle vara husvagnsägare när jag var 25 år gammal! Vi köpte vagnen för 9500 för ett par månader sen, det är en Cabby Nova 472 från 1980. Vi har självklart pysslat lite med den så att den verkligen känns som våran. Jag tänkte jag skulle visa lite före och efter bilder på vår lilla pärla!

FÖRE:











EFTER:






 

Aja ... sista bilden e väl lite stökig ... hehe.

Det vi gjort är först och främst att byta ut de gamla dynorna. Gamla vagnar brukar oftast lukta gamla och instängda och det gjorde den här också, men det mesta av lukten satt i dynorna! Vi försökte tvätta dynorna men det var ingen bra idé. Lukten satt kvar och de torkade aldrig! Så jag rekommenderar hellre att man köper skummadrasser på Jysk eller Ikea och kapar av de själv i rätt storlek. Lite mer jobb men det var mycke billigare än att beställa på nätet. Vi använde en isoleringskniv till att kapa dom. Liiiiiite svårt att få de raka, men det gick ... Tyget (som jag skrivit om tidigare) är från Ikea.
Gardinerna har vi också bytt. Det var superenkelt! Alla gardiner satt fast på en vajer, så det var bara att plocka ner och dra ur dom gamla och sätta på nya som jag sytte av en gammal gadin som mamma hade.

Henrik har fått snickra lite! Vi har flyttat på bordet och satt en planka i mitten så att vi kan ha en vinkelsoffa, jag tyckte det var mysigare. Man ska kunna flytta runt det lite som man vill men det fattades lite delar och vi fick inte ihop pusslet så vi gjorde det enkelt för oss och satte en planka där och sen har vi en extra som vi bäddar med ... 

Jag fyndade lite på Gekås också på semestern såklart! :D
Köpte 2 svarta bordslampor (som man ser på sista bilden), och gardintofsar a la Maria Montazami! hahaha ... jag var bara tvungen! Jag tyckte det blev lite gulligt!
I kundvagnen slank det även ner en orkidé och en liten duk.  

Meeeen .... jag är inte riktigt färdig ännu! Gardinerna ska få en kappa på sig i samma tyg som dynorna tänkte jag, och jag ska försöka hitta nå fina små prydnadskuddar men jag har inte hittat den perfekta storleken! De hade innerkuddar på gekås som var 40x40, och det var perfekt! men kuddöverdragen var 45x45 och jag orkar inte leta tyg och sy dom själv ... kanske får energi till det nån gång .... nån som har tips på nå fina små kuddar annars?? Meddela gärna mig! :D

Allt som allt kanske vi har lagt ner ca 4-5000 på vagnen sen vi köpte den ... har inte riktigt koll ... så den har väl kostat oss ca 15 000. Inte så farligt ändå tycker jag .... lyckas vi använda den ett par år så har vi verkligen fått valuta för pengarna!

Vad tycker ni om vår stolhet!!? Alltid kul med kommentarer ... ;D


Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag gillart! Såg riktigt fräsch ut från början oxå.

2010-08-10 @ 12:49:37
Postat av: Robin

Var är det rosa fluffet?!

2010-08-10 @ 13:05:20
Postat av: Mikaela

hahaha ... rosa fluff?? Va menaru?? Är det de fina tofsarna du syftar på?? :P

2010-08-10 @ 13:13:49
URL: http://mickelickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0